28 ŞUBAT sürecinde bir medya patronu: Size teslim olmaya geldim Paşam..

Taha Kıvanç mahlasıyla Yeni Şafak gazetesinde yazan Fehmi Koru bugünkü köşesinde 28 Şubat sürecinde bir medya patronunun yaşadıklarını yazdı. "Herkes bildiklerini anlatsa ne güzel olacak" başlıklı yazısında 28 Şubat sürecinde İhlas Grubu'ndan Enver Ören'le 28 Şubat'ın paşası Çevik Bir arasında geçen bir anektodu da aktarıyor.

Cumhurbaşkanı'na teessüf
Demirel sevmediği yazarlar hakkındaki kanaatlarını etkili olacağını düşündüğü kişilere açıkça söylerdi. O sırada Türkiye gazetesinin başında şimdi İhlas Haber Ajansı genel müdürü Fevzi Kahraman bulunuyordu ve büyük yenilikler planladığı biliniyordu. Planlar henüz niyet safhasındayken Kahraman görevden alındı. Eski cumhurbaşkanına teessüflerini bildirmek için Ankara'ya kadar gittiğini hatırlıyorum Fevzi Kahraman'ın...

Size teslim olmaya geldim Paşam
Bana bu düzeltme fırsatını Yeniçağ gazetesi yazarı Sabahattin Önkibar verdi; “Yalçın Özer'in Türkiye gazetesindeki işine son verilmesi dönemin güçlü kişisi Org. Çevik Bir'in gazete patronuyla görüşmesi sonrasında gerçekleşti” bilgisini sunan Önkibar...

Okuyalım: “Olayın içinde olan biri olarak gerçek şudur: 28 Şubat sürecinde İhlas Grubu da yakın izlenmedeydi. Bendeniz Mehmet Ağar'ı araya sokarak Çevik Bir'den randevu aldım. Randevuya Enver Ören'le beraber gittik... Enver Bey Genelkurmay'da 'Size teslim olmaya ve emirlerinizi almaya geldim' dedi. Bu arada Enver Bey dolu sürahiye çarptı, sürahi yere düştü ve Erol Özkasnak bir miktar ıslandı. Çevik Paşa bir müddet sonra 'Sizden hiç bir ricam yok; sadece Yalçın Özer bizi Emniyet'le korkutmasın, polisle bizi mukayese etmesin. Onların da silahı var demesin yeter' dedi. Enver Ören bunun üzerine; 'Mesajımı aldım, Yalçın Özer bittiii' dedi. Çevik Paşa 'Hayır ikaz edin yeter' dedi...

Yalçın Özer'in yazıları kesildi
“Görüşmenin yapıldığı akşam Yalçın Özer'in yazıları ânında kesildi ve merhum Özer, Enver Bey'in bu tutumu nedeniyle bir süre sonra kahrından öldü. Ören de utancından Yalçın Bey'in cenazesine bile katılamadı.”