Biz müslümanlığı AKP'den öğrenmedik

Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Başkanı Türkan Saylan'ın cenaze namazını kıldıran ve ödülünü Allah'tan alacağını söyleyerek gündeme gelen eski müftü İhsan Özkeş, CHP'ye katıldı.

Kimse Müslümanlığı AK Parti'den öğrenmedi
Parti rozetini CHP İstanbul İl Başkanı Gürsel Tekin'in taktığı törende konuşan Özkes, "Çok partili döneme geçildikten sonra din istismarının arttığını savunarak "Bir din adamının CHP'ye girişi yadırganır bir hale geldi. Bu da gösteriyor ki Türkiye Cumhuriyeti'nin kazanımları kaybedildi" dedi. "Kimse Müslümanlığı AK Parti ve Saadet Partisi'nden öğrenmedi. Kimse 'AK Partililer cennetlik, cehennemlik' diyemez. Ben CHP'ye katılarak, dinin partiler üstü olduğunu gösteriyorum" dedi.

Rahmetli Saylan öldü de ellerinden kurtuldu
Daha sonra basın mensuplarının sorularını yanıtlayan İhsan Özkes, Saylan'ın cenazesinde yaptığı konuşmanın hatırlatılması üzerine, "Rahmetli Türkan Saylan'ın cenazesinde bir konuşma yaptım. Bu ülke, ezici bir çoğunluğu Müslüman olan bir ülke. Böyle bir ülkede din üzerinden siyaset yapmak kadar kolay bir şey olamaz. Aslında din üzerinden siyaset yapanlar, kolay siyaset yapıyorlar. Memleketin ekonomik durumunu görüyorsunuz ama ne oluyor başörtüsü, Ergenekon, rapor gibi konular pişirilip pişirilip gündeme getiriliyor. Yürütülemeyen iktidar, bu argümanlarla götürülmeye çalışılıyor. Çok kolaycı bir anlayış. Aşırı uçlar fevkalade merhume Türkan Saylan'ı linç etmeye çalıştılar. Merhume Türkan Saylan onlardan bir nevi ölerek kurtuldu fakat onun yerine beni koydular." dedi.

Bu millet sağ partiler tarafından sağıla sağıla bu hale geldi
Özkes, Türkiye'nin iyi yönetilmediğini iddia etti. Türkiye'nin yaklaşık 60 yıldır sağ partiler tarafından yönetildiğini belirten İhsan Özkes, "Tabiri caizse bu millet sağ partiler tarafından sağıla sağıla bu hale gelmiştir. Artık buna dur demek lazım. Din üzerinden yönetim olmaz. Millet iş ve aş bekliyor. Ben muhafazakar kesim diye tabir edilen kişilerin arasında yaşıyorum. İnanın bana hepsi beni destekledi. Beni destekleyenlerin yarısından fazlası bu muhafazakar kesim. Türkan Saylan'ın benim CHP'ye geçmemle ilgili ne düşüneceğini söylemem yanlış olur. Böyle bir fikir yürütürsem, ben de din istismarcılığı yapmış olurum. Ölü üzerinden fikir üretmek olmaz ama inancım odur ki, normal karşılardı" dedi